17 Mayıs 2012 Perşembe

LUBECK (BADEM EZMESİ SEVENLERİN ŞEHRİ)

Hamburg’tan Berlin’e doğru yola çıkıyoruz. Berlin'e gitmeden önce Lubeck Turumuz var. Lubeck Hamburg'a 60 kilometre mesafede. Yola çıktıktan yarım saat sonra Lubeck’e varıyoruz. Bu kent Almanya'nın Baltık denizi kıyısındaki en büyük limanına sahip olması nedeniyle çok önemli. Ayrıca Unesco Dünya Mirası Koruma Listesinde olan bir kent.

Her tarafı buram buram tarih kokan Lubeck'i anlattıktan sonra sizlerde de büyük hayranlık uyandıracağından eminim.

Lubeck’e iner inmez şehir turumuza başladık. Lübeck merkeze indiğimizde Holsten Kapısıissetmemi' nın görkemi karşıladı bizleri. Bir an kendimi ortaçağda hissetmeme neden olan kapının gerçekten ortaçağdan kalma bir kalıntı olduğunu öğreniyorum.Kapının önündeki parktaki çiçeklerin güzelliğinin de beni etkilediğini söylemek isterim.

Kapıdan içeriye girdiğimde Gotik Mimaride olan Meryem Ana Kilisesini(Marienkirche) görüyorum. Biraz daha ilerideki meydanda yapımına 1173'te III. Heinrich döneminde başlanan romanesk katedral ile gotik ve Rönesans üsluplarının karışımı bir üslupta inşa edilen görkemli Belediye Binası (Rathaus) herkes gibi bende de büyük bir hayranlık bırakan yerler oluyor. Buraların tümünün orta çağdan kalan eserler olduğunu,Kuleli Kale Kapısının(Burgtor) 1444 yılında,Holsten Kapısısının (Holstentor) 1477 senesinde yapıldığını öğreniyorum.

Her yerde turistlik eşya satan tezgâhlar var. Kukla Müzesi gözüme çarpıyor. Orijinal adı Theater Figuren Musem’un sahibinin Alman eşinin ise Hintli olduğunu, yaklaşık 40 yıl boyunca kukla yaptıktan sonra koleksiyonlarını müzeye dönüştürme kararı aldıklarını öğrenerek müzeden içeriye giriyorum. Müzede dünyanın birçok bölgesinden topladıkları değişik kukla ve broşürler bulunuyor. Hacivat ve Karagöz dahil sayısız kuklayı gördükten sonra müzeden dışarıya çıkyorum.

Sıra dünyaca ünlü Lubeck Badem Ezmesi ve Şekerlemesi almaya geldi. Alışveriş sonrası buluşma yerine doğru ilerliyorum.

Şehir adeta bir ada ve 3 köprüden şehre bağlantı var. Bunun ortaçağda düşmandan korunmak için yapıldığını öğreniyorum.

Otobüse biniyoruz. Berlin’e gitmek üzere yolumuza devam ediyoruz. Yolumuz uzun. Yaklaşık 290 km sonra Avrupa'nın en fazla kültür barındıran kenti Berlin'e varacağız.