4 Mart 2012 Pazar

ABİDİN’İN SEYİR DEFTERİ(PATMOS)

Bu yazımda beraberce Kuşadası’ndan sırasıyla Patmos, Girit,Santorini,Pire ve Mikanos’a kadar gemi ile gidip döneceğiz. Yolculuğum esnasında yaşadıklarımı, gördüklerimi, gemi seyahatinde karşılaşacaklarınızı bulacaksınız bu yazımda… Bu yazımda seyahatte tuttuğum günlüğümü paylaşacağım sizlerle… Adalar ve ada yaşamı, ada turizmi Yunanlılar için çok büyük önem arz etmektedir. Adalar her yıl milyonlarca turistin ziyaret ettiği, tatil için 1 yıl öncesinden rezervasyon yaptırdığı yerler olmuş artık.

Santorini’de bazı otellere (özellikle kaya içerisindeki butik otellere) ödenen gecelik ücreti öğrendiğimde kulaklarıma inanamadım. Ama Yunanistan’da pazarlama amacına ulaşmış artık. Umarım bir gün Yunanistan’ın turizme bakışını kavrar ve en azından bir bunu uygulayabiliriz. Ne İspanya ne de biz bu koşullarda Yunanistan’la yarışamayız. (Yine size ufak bir bilgi Acropolis’i 1 yılda ziyaret eden turist sayısı 15 milyon kişi imiş)

1.GÜN

Gece Ankara’dan otobüsle Kuşadası’na hareket ettim. Sabah 08.30 civarı Adadaydım. Limana yürüyerek indim. Easy Life limandaydı. 10.00 civarı gemiye binişimi gerçekleştirdim. kabin numaram 8114. Kamaram güzel,büyük ve konforlu. Bavulu açıp yerleştirme ve duş sonrası kalkış saati olan 12.00 a kadar dinlenmeyi tercih ettim.Saat 12.00 da hareket ettik. İlk durağımız Patmos.Saat 16.20 gibi Patmos’ta olacağız. Gemiye binişte güvenlik amaçlı resimlerimiz çekildi. Patmos 12 adadan biri. Bir söz vardır.Sanırım Ruslara ait. “Yola çıktığında değil,menzile vardığında öğün” diye.

Bende büyük yorgunluğum sonrası Patmos’a vardığımda övündüm. Zira dinlenirken bu küçük ada için iyi çalışmıştım. Patmos’un olmazsa olmaz gezmeniz gereken yerleri; St. Yuhanna Manastırı,Vahiy Manastırı. Patmos’un başlıca kenti Hora. Adadaki evler gerçekten görülmeye değer.

Diğer taraftan adadaki koy çok iyi korunmuş.Plajı harika. Patmos aslında küçük ve çok kolay keşfedilecek bir yer. Aslında gezginler için sıradan bir yer bile sayılabilir.

Ama önemli olan insanın içindeki yaşam sevincini bulunduğu yere taşıması ve bulunulan yerin keyfini çıkarması değil mi? 2 saat boyunca yürüyerek adayı keşfettim.İlk tespitim adanın ucuz olduğu.Patmos’un en büyük önemi İ.S 95 yılında İncil yazarı Yuhanna’nın Vahiy kitabını bu adada yazmış olmasından geliyor.

Aziz Yuhanna Manastırı Yunan Ortodoks dininin en mukaddes yerlerinden biri olduğundan Ortodoksların istilasına uğradığını öğreniyorum. Aziz Yuhanna Manastırı yukarıda yüksek bir tepede yer alıyor ve karaya yanaşırken dikkatinizi çekiyor.

Buraya yürüyerek çıkacağınız gibi otobüs veya taksiyle de gitmeniz mümkün. Manastıra çıkarken Aziz Yuhanna’nın ilahi vahyi aldığı mağaranın önünden de geçiyorsunuz. Burada rahibeler yaşıyormuş.

Ben yaklaşmadım ama gidenlerden duydum kıyafet konusuna çok önem veriyorlarmış. Tepeden ada manzarası çok güzel. En azından yorgunluğunuzu alıyor. Buna emin olun. Gezinti sonrası ufak bir ada lokantasında oturup keyif yapıp güzelim kalamarları mideme indirdim. Saat 20.15 de gemiye döndüm. 20.30 da hareket edeceğiz.

İstikametimiz Girit…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder