4 Mart 2012 Pazar

BİR BAŞKA GÜZELDİR DALMAÇYA KIYILARI…(III)

3 Temmuz 2008

Kaptanın Seyir Defteri Bu sabah Sırbistan’dan yeni ayrılan 684.800 nüfuslu Karadağ’ın Kotor Limanındayız. Kotor bir ortaçağ şehri görünümünde.

Denizci ve kaptanlar şehri adeta. Otobüsler bizi dar yollardan 800 metre yukarı çıkardı. Manzara mükemmel. Aşağı baktığımızda tüm yolların M harfi gibi olduğunu gördük. Bunun sebebi çok ilginç Yolu Avusturya’lı işçiler yapmış.

İşçiler Kral Nikolay’ın karısına aşıkmış. Ve tahmin edeceğiniz gibi Kraliçenin adı M ile başlıyormuş. Tepede bir köyde durduk. Burada köy ekmeği, keçi peyniri yedik ve şarap içtik. Manzarayı söylememe gerek yok sanırım.

Kral Nikolay’ın Sarayını ziyaret sonrası manzaraya doya doya aşağıya indik. Karadağ Sırbistan’dan ayrıldıktan sonra kendisine gelmiş bana göre. Çok güzel sahilleri var. Her tarafı dağlarla kaplı. Montenegro’nun anlamı Karadağ demek. Dağın uç kısımları denizle kaplı. Yarım günlük Montenegro turumuzu tamamlayıp gemimize döndük.

Bu akşam Kaptanın Veda Yemeği var. Güzel bir galadan sonra odama geçtim. Çok yorgun olduğunuzu yatağa uzandığınızda daha iyi anlıyorsunuz. 4 Temmuz 2008 Tüm gün ve gece denizdeyiz. Artık dönüyoruz.

Bugünün en önemli olayı 18.00-19.00 arasında geçeceğimiz KORİNT KANALI. Korint kanalını geçişimiz yine mükemmeldi. Bol bol resim çektim.

Gece bavulumu yerleştirip kapıya koydum. (Bavulunuz görevliler tarafından gemi dışına çıkarılıyor) Sabah kahvaltı sonrası İzmir’i seyretmeye başladım. Limana yanaştığımızda saat sabah 10 du. Pasaport kontrolünden sonra bavulumu alıp havaalanına hareket ettim. Güzel bir yolculuk daha bitti.